YaBB.nl

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: foutmelding MySQL  (gelezen 6858 keer)

pwlastechniek

• Gast
foutmelding MySQL
« Gepost op: 27 april 2009, om 14:55:11 »

Hallo Allemaal,

Ik heb een forum lopen in MySQL op een database van strato.
Nu wil ik een tweede forum openen om in te testen.
ik heb een nieuwe database aangemaakt en alle geupload naar mijn nieuwe map in de root.

Nu spreek ik install.php aan en moet ik alle gegevens van de database invullen.
Ik zie staan dat er niet twee keer dezelfde prefix gebruik mag worden, de prefix staat automatisch op smf_
Ik heb geen idee wat ik hier in moet vullen, ik heb bijvoorbeeld al geprobeerd test_.

Maar wat ik ook probeer, ik krijg de foutmelding:

Kan geen verbinding maken met de MySQL-database met deze gegevens.

Als je niet weet welke gegevens je moet ingeven, neem dan contact op met je host.
Lost connection to MySQL server at 'reading initial communication packet', system error: 146

Weet iemand wat ik fout doe? Kan het liggen aan die prefix? of heeft het te maken met mijn ingevoerd database gegevens? Zo ver ik weet zijn die laatste allemaal correct...
Moet ik soms iets wijzigen in de install.php?

Mvg Patrick

pwlastechniek

• Gast
Re: foutmelding MySQL
« Reactie #1 Gepost op: 27 april 2009, om 15:04:24 »

Net even in de html code van install.php gekeken en in regel 483 staat de volgende zin:
<input type="text" name="db_prefix" id="db_prefix_input" value="smf_" size="30" /><br />

De veranderd naar
<input type="text" name="db_prefix" id="db_prefix_input" value="test_" size="30" /><br />

Opnieuw geupload en daarna de install.php weer aangesproken.

bij prefix komt nu automatisch test_ te staan, maar na het invullen van de database gegevens nog steeds dezelfde foutmelding......

mvg Patrick

pwlastechniek

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 28 april 2009, om 01:20:06 »

Oeps ik zie dat dit bij YaBBSE staat, het moet bij SMF staan   :-\

Wezz6400

• YaBB.nl Team
  • Legende
  • Geslacht: Man
« Reactie #3 Gepost op: 5 mei 2009, om 18:07:42 »

De prefix maakt niets uit als beide fora in verschillende databases staan, dat is alleen van belang als je meerdere fora installeert in dezelfde database.
De foutmelding zegt dat er geen verbinding gemaakt kan worden met de MySQL server, controleer de hostname en inloggegevens van de MySQL server want die kloppen blijkbaar niet, of het moet zijn dat die server plat ligt.

Succes. :)
Pagina's: [1]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.048 seconden met 23 queries.