YaBB.nl

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Forum upgrade naar 1.1RC3  (gelezen 20882 keer)

Marco

• Beheerder
  • Gold member
  • Geslacht: Man
  • -M/\rc()-
    • Marco's site
Forum upgrade naar 1.1RC3
« Gepost op: 20 september 2006, om 11:30:58 »

Zojuist is yabb.nl voorzien van de laatste SMF versie.

Het is lang niet zo druk meer op yabb.nl en wellicht zal het ook wel stoppen als het zo blijft, maar het leek me toch wel zo handig om nog even een upgrade door te voeren.

Ik heb zelf al met deze versie mogen stoeien en het viel me op dat er toch weer heel wat verbeteringen in zitten.

Installeren en/of upgraden gaat heel eenvoudig, dus mocht je de stap nog niet hebben genomen : DOEN !

Heeft iemand nog een idee om yabb.nl nieuw leven in te blazen, laat me dat dan weten. Tips zijn altijd welkom.

Wat vooralsnog wel blijft bestaan is de buttongenerator. Ik heb hier weinig tot niets meer aan gedaan, maar zie dat het toch nog redelijk bezocht wordt. En aan het aantal buttons te zien die dagelijks worden gemaakt denk ik zomaar dat hij nog wel een poos zal blijven bestaan.
Voor degenen die 'm nog niet geprobeerd hebben : http://buttongenerator.yabb.nl

Misschien tot gauw op yabb.nl :)

Boudewijn

• YaBB.nl Team
  • Legende
  • Ik geef geen support via IM, MSN, ICQ, Mail, enz.!
Re: Forum upgrade naar 1.1RC3
« Reactie #1 Gepost op: 20 september 2006, om 15:53:16 »

Mooie layout Marco :D

XrD

• Beheerder
  • YaBB freak
  • CoreISP.nl
    • CoreISP Corporation :: Hosting, Servers, Etc.
« Reactie #2 Gepost op: 21 september 2006, om 01:09:42 »

Nice!
Goed werk :)
CoreISP Corporation
Connect to the world

Wezz6400

• YaBB.nl Team
  • Legende
« Reactie #3 Gepost op: 22 september 2006, om 00:51:51 »

Ik zou toch even nadenken voor je upgrade naar een Release Candidate versie in een productieomgeving. Oké ze zijn meestal behoorlijk stabiel maar als je echt een bugvrij en stabiel forum wilt dan wordt dat alleen geboden met de normale releases. Als je wat eerder de nieuwe spulletjes wil kun je ook wel een RC gebruiken maar dan loop je wel het risico dat je een keer een bug tegenkomt. Dat is niet altijd even onoverkomelijk maar wel iets om even bij stil te staan. :)

Vergeet ik nog bijna om even te vermelden dat de nieuwe lay-out er inderdaad goed uit ziet. Netjes. O0

Marco

• Beheerder
  • Gold member
  • -M/\rc()-
    • Marco's site
« Reactie #4 Gepost op: 22 september 2006, om 08:09:21 »

Ik zou toch even nadenken voor je upgrade naar een Release Candidate versie in een productieomgeving. Oké ze zijn meestal behoorlijk stabiel maar als je echt een bugvrij en stabiel forum wilt dan wordt dat alleen geboden met de normale releases. Als je wat eerder de nieuwe spulletjes wil kun je ook wel een RC gebruiken maar dan loop je wel het risico dat je een keer een bug tegenkomt. Dat is niet altijd even onoverkomelijk maar wel iets om even bij stil te staan. :)

Vergeet ik nog bijna om even te vermelden dat de nieuwe lay-out er inderdaad goed uit ziet. Netjes. O0

Hoezo ga jij er vanuit dat ik daar niet over nagedacht heb ? En hoezo denk je dat ik e.e.a. niet vooraf getest heb ?

Ik heb behoorlijk wat ervaring opgedaan alvorens de boel over te zetten en laat me echt niet afschrikken door een mogelijk bugje. Bovendien kunnen we niet gaan zitten wachten totdat er een zgn. "final" uitkomt, want dan hadden we nu nog steeds zonder forum gezeten.

Beetje jammer dat uit jouw reaktie weinig tot geen vertrouwen te bespeuren valt.

Layout is inderdaad fraai, maar wel een theme (SMFOne) wat ik van de simplemachines-site heb gedownload (zie copyrights onderaan).

Wezz6400

• YaBB.nl Team
  • Legende
« Reactie #5 Gepost op: 22 september 2006, om 11:14:27 »

Hoezo ga jij er vanuit dat ik daar niet over nagedacht heb ? En hoezo denk je dat ik e.e.a. niet vooraf getest heb ?

Ik heb behoorlijk wat ervaring opgedaan alvorens de boel over te zetten en laat me echt niet afschrikken door een mogelijk bugje. Bovendien kunnen we niet gaan zitten wachten totdat er een zgn. "final" uitkomt, want dan hadden we nu nog steeds zonder forum gezeten.

Beetje jammer dat uit jouw reaktie weinig tot geen vertrouwen te bespeuren valt.
Ik zeg niet dat ik daar vanuit gegaan ben en dat ben ik ook niet. Natuurlijk ga ik er vanuit dat je dat eerst wel ff getest hebt. Waar ik op reageerde was jouw aanbeveling aan iedereen om over te stappen. Zoals ik al zei is dat inderdaad geen slecht plan maar is het verstandig om er wel even bij stil te staan dat het een RC betreft en geen Final. Iets wat door de makers over het algemeen ook altijd wordt benadrukt, met reden.
Het was dus helemaal geen kritiek op jou of YaBB.nl Beetje jammer dat je daar vanuit gaat dat ik dat bedoel terwijl dat er niet staat.
« Laatst bewerkt op: 22 september 2006, om 11:33:02 door Wezz6400 »

Marco

• Beheerder
  • Gold member
  • -M/\rc()-
    • Marco's site
« Reactie #6 Gepost op: 22 september 2006, om 11:41:28 »

Je reageert in een topic wat gaat over de upgrade van YaBB.nl naar de nieuwe release, dus zo gek is het dan niet dat ik er vanuit ga dat je het daarover hebt ipv. dat je het over het "algemeen" upgraden van andere fora hebt. Heb je post nog eens na gelezen en haal er nog steeds hetzelfde uit.  Zeker omdat je als laatste nog even een compliment geeft (en die gaat ook over de layout van YaBB.nl.....).

Had je iets duidelijker geweest had ik een dergelijke conclusie niet getrokken, zo simpel is het.

Laten we het maar hierbij laten.

Boudewijn

• YaBB.nl Team
  • Legende
  • Ik geef geen support via IM, MSN, ICQ, Mail, enz.!
« Reactie #7 Gepost op: 22 september 2006, om 14:30:39 »

De RC's werken over het algemeen prima en bij het regelmatig maken van backups kan er volgens mij weinig misgaan.

XrD

• Beheerder
  • YaBB freak
  • CoreISP.nl
    • CoreISP Corporation :: Hosting, Servers, Etc.
« Reactie #8 Gepost op: 25 september 2006, om 16:09:29 »

De RC versies worden meestal eerst sowieso volop getest door de SMF Crew en een verzameling Charter Members... :)
Als er echt grote beveiligings risico's inzitten, of risico's dat het forum mogelijk eraan kapot gaat, dan releasen ze het niet ;)
CoreISP Corporation
Connect to the world

Wezz6400

• YaBB.nl Team
  • Legende
« Reactie #9 Gepost op: 25 september 2006, om 18:09:18 »

Gezien de reacties zal ik toch nog even uitweiden over wat ik precies bedoelde.

Er is namelijk een goede reden dat een bepaalde release een Alpha, Beta, RC of Final is, dat heeft te maken met de ontwikkeling van de software (zover waren jullie ook al ;)). Neem van mij als informaticus in opleiding aan dat het om belangrijke verschillen gaat. Het verschilt per project maar in dit geval zal het globaal als volgt zijn. Alpha is een heel vroeg stadium in de ontwikkeling, dat doet nu even niet ter zake. Bij een beta worden alle features getest zodat het geheel zonder fouten werkt. Echter die test vind meestal met een releatief kleine groep plaats, dat is handiger om de dan aanwezige bus te verwijderen, maar omdat het aantal verschillende omstandheden ook relatief klein is, is een uitgeteste beta niet geschikt als final. Er kunnen namelijk in andere omstandigheden (besturingssysteem, hardware, verschillen in software etc.) ook nog andere bugs/problemen opduiken. Dat is nou precies wat men met een RC test. Als ook dat uitgetest is heb je een final.
Dat betekend inderdaad dat de kans op een bug in een RC klein is, ik zou ook absoluut niet willen zeggen dat het per definitie verkeerd is om een RC in een productieomgeving te gebruiken. Wat ik wel wil zeggen is dat het wel iets is om even bij stil te staan. Een RC is geen Final dus bugs kunnen voorkomen. Wil je graag de nieuwste features en maakt een bug hier of daar je niet uit? Dan kun je die prima gebruiken. Is stabiliteit heel belangrijk voor je of heb je weinig ervaring? Dan zou ik toch op de final wachten. Maar uiteindelijk moet iedereen die keuze voor zichzelf maken natuurlijk. :)

Overigens, de kans op veiligheidsproblemen zijn bij een RC vrij gering. Dat zou dan iets moeten zijn in een specifieke combinatie met hard en/of software, zeker in het geval van een PHP script is de kans daarop gering. Het ging me dan ook meer om bugs in het algemeen zoals die in alle software zitten tijdens de ontwikkeling.

Marco

• Beheerder
  • Gold member
  • -M/\rc()-
    • Marco's site
« Reactie #10 Gepost op: 27 september 2006, om 09:08:18 »

:2funny:

Wezz6400

• YaBB.nl Team
  • Legende
« Reactie #11 Gepost op: 28 september 2006, om 16:12:27 »

:uglystupid2: :2funny:
Pagina's: [1]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.113 seconden met 22 queries.