YaBB.nl

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: The #1 Online Helpdesk  (gelezen 7223 keer)

Burglar

• YaBB geek
  • Geslacht: Man
  • You Can't Copy An Original
    • The #1 Online Helpdesk
The #1 Online Helpdesk
« Gepost op: 8 oktober 2004, om 06:56:57 »

Enige tijd geleden heb ik mijn forum hier ook neergezet, maar dat is te lang geleden ;)

Ik heb ondertussen heel wat veranderd en verbouwd.

Wat vinden jullie ervan?

Oja de url:

klik hier

SP2 Dev Team (Ron)

• YaBB freak
  • SP2 is het helemaal !
    • YaBB SP2 Developer Board
Re: The #1 Online Helpdesk
« Reactie #1 Gepost op: 8 oktober 2004, om 15:02:31 »

Nog steeds een erg prettige site om te bekijken, goed uitgekiende kleuren, niks mis mee en snel.

Burglar

• YaBB geek
    • The #1 Online Helpdesk
« Reactie #2 Gepost op: 8 oktober 2004, om 16:38:38 »

Nog steeds een erg prettige site om te bekijken, goed uitgekiende kleuren, niks mis mee en snel.

Thnx ;) voel me vereerd ;)

Ik ben nog bezig met wat aanpassingen maar het grootste gedeelte staat online ;)

Edit door Wezz6400: ik heb de dubbele quote even voor je verwijderd. :)
« Laatst bewerkt op: 8 oktober 2004, om 19:35:21 door Wezz6400 »

SP2 Dev Team (Ron)

• YaBB freak
  • SP2 is het helemaal !
« Reactie #3 Gepost op: 10 oktober 2004, om 23:30:28 »

Thnx ;) voel me vereerd ;)
Graag gedaan, maar als het een baggersite had geweest had ik dat ook gewoon geschreven hoor ;D

Burglar

• YaBB geek
    • The #1 Online Helpdesk
« Reactie #4 Gepost op: 19 oktober 2004, om 01:07:46 »

Ik sta overal open voor ;)

En daarom is dit topic bedoeld om je mening te uiten toch? :D

Han

• YaBB freak
  • Geslacht: Vrouw
    • PC-Navigator Forum
« Reactie #5 Gepost op: 23 oktober 2004, om 02:36:19 »

Ondertussen heel wat verbouwd en verknutseld maar ik zie wel dat je nog steeds een kopie van de door mij geschreven forumafspraken hebt staan daar.
http://www.helpdeskforum.nl/forum/YaBBHelp/helpfile/index.htm

We waren destijds overeengekomen dat je mijn tekst mocht gebruiken mits je er een bronvermelding bij liet staan. Die is uiteraard weer per ongeluk verdwenen.
Je "Copyright 2001 The #1 Online Helpdesk ©" onderaan de pagina klopt dus van geen kant.
Maak daar maar van "jatright 2001 The #1 Online Helpdesk ©"

Sorry als dit misschien wat onaardig overkomt maar we hebben het hier al zooo vaak over gehad en elke keer weer.  >:(

Hier staat de originele txt : http://www.pcnavigator.nl/forum/index.php?topic=880.0
« Laatst bewerkt op: 23 oktober 2004, om 02:45:45 door Han »
Als de server down is dan vrolijken we 'm op !!

SP2 Dev Team (Ron)

• YaBB freak
  • SP2 is het helemaal !
« Reactie #6 Gepost op: 23 oktober 2004, om 13:47:49 »

Het van elkaar lenen van teksten is klaarblijkelijk steeds een hot topic, want wanneer begint een copyright en wanneer houdt het op ?

Er zijn dikke pakken jurisprudentie over dit onderwerp te vinden, die allemaal redelijk genuanceerd zijn over wat nu plagiaat is.

Ik heb dezelfde discussie eens gehad over het "lenen" van nieuws items van een online krant (het Rotterdams Dagblad) voor een lokale stadswebsite, waarbij het ging over copyright.

Juridisch gezien kom je er niet mee weg door in een bestaande tekst enkele woorden te wijzigen (zoals mij opviel in jullie dispuut was bijvoorbeeld Warez gewijzigd in Hete Waren en nog andere kleine nuances), dus valt de versie op de helpdesk site wel degelijk onder de copyright regels.

Het zou een andere discussie worden als het origineel als basis zou zijn gebruikt, echter volledig herschreven in andere zinsopbouwen en mogelijk in een andere volgorde.
Tenslotte zijn er maar zoveel manieren om mensen te vertellen wat ze wel en niet mogen op een website. ;D

Eerlijk gezegd vind ik een dergelijk discussie in het openbaar een beetje genant, zeker daar we hier over het algemeen over hobby sites praten en er geen dikke commerciële belangen mee gemoeid zijn.
Als Han door dit lenen van iets futiels als forum regels per dag mega bakken met geld zou verliezen zou ik hem in zijn reactie gelijk willen geven, maar nu heb ik zoiets van...... lekker belangrijk. :P

Han

• YaBB freak
  • Geslacht: Vrouw
    • PC-Navigator Forum
« Reactie #7 Gepost op: 23 oktober 2004, om 16:26:36 »

Wat voor jou misschien niet belangrijk is kan dat voor een ander wel zijn. Een forum kan zich door eigengeschreven teksten en uiterlijk onderscheiden van de massa. Dan ben je daar trots erop. Als je teksten dan door de eerste de ererste de beste snotneus gekopieerd worden met als reactie "beter goed gejat dan slecht zelf geschreven" dan schiet mij dat verkeerd. Hoe zou jij reageren als de code van Yabb Gold SP2 gejat werd en iemand anders ging ermee showen. Is het dan nog "lekker belangrijk"? Daar verdien je ook geen bakken met geld mee. Het is immers maar een hobby.

Feit is gewoon dat ik al heel wat mailwisselingen gehad heb met dit heerschap en dat er een afspraak is gemaakt over een bronvermelding. Elke keer is die weer weg. Dat is niet alleen slordig maar ook erg kinderachtig. Hij kan kennelijk geen afspraken nakomen.
Openbaar erover praten vind ik niet genant. Afspraken maken via de mail geld kennelijk niet.

Je kunt idd maar "op zoveel" manieren schrijven wat wel en wat niet mag op een forum maar schrijf dat dan wel zelf.

Ach laten we er maar over ophouden. Het heeft toch geen zin.
« Laatst bewerkt op: 23 oktober 2004, om 16:35:39 door Han »
Als de server down is dan vrolijken we 'm op !!

SP2 Dev Team (Ron)

• YaBB freak
  • SP2 is het helemaal !
« Reactie #8 Gepost op: 24 oktober 2004, om 21:57:10 »

Han,

Ik ken de conversatie hierover die gevoerd is niet dus reageer ik op wat ik lees.

Ik denk ook dat jouw vergelijk met SP2 een beetje krom is, daar we hier praten over een stuk software en niet over een pagina met forum regels.
Als mensen met SP2 bakken geld willen verdien, prima, zolang ze dan maar netjes een licentie kopen, zo niet zijn er zat juridische mogelijkheden dergelijke types aan te pakken.
Er is één verschil tussen SP2 en forum regels, en dat is een licentie overeenkomst die in de zip is bijgevoegd en waarmee je akkoord gaat op het moment dat je het forum installeert.

Jij zet inderdaad een (c) copyright regel onder je teksten, waarmee je de letterlijke inhoud enigszins beschermd tegen plagiaat, echter de jurisprudentie over digitale documenten staat wat dat betreft nog in de kinderschoenen.

De reactie "beter goed gestolen dan slecht gescheven" is inderdaad wel lomp, maar gezien de inhoud van die pagina denk ik dat hier toch een paar muggen tot het formaat olifant worden opgeblazen.
Het is nou niet een document waarin je je diepste geheime formules prijsgeeft, maar als jullie onderling afspraken hebben gemaakt dien je je daar ook aan te houden, maar nogmaals die discussie ken ik niet.

Maar zoals jij zegt, laten we er maar over ophouden, want tenzij je een dure rechtzaak wilt aanspannen is dat het enige wapen behalve beleefdheid en begrip voor elkaar.
Pagina's: [1]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.055 seconden met 22 queries.