YaBB.nl

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Copyright vraagje...  (gelezen 5262 keer)

pagesfromsages

• Junior YaBB'er
  • **
  • Geslacht: Man
    • Pages from Sages
Copyright vraagje...
« Gepost op: 29 augustus 2004, om 10:43:24 »

Eventjes een kort vraagje... Hoe zit 't met de opcyright op de diverse mods die er beschikbaar zijn? Op dit moment ben ik op mijn board bezit met YaBB Portal 0.99a (nog in beta). |Deze source ben ik aan het aanpassen naar mijn eigen smaak. Uiteraard blijft de originele schrijver hoofd-copyrighthouder (en krijgt hij nogsteeds de credits op de pagina voor de mod). Maaar wat ik me afvraag is of iemand gerehtelijke stappen kan ondernemen als ik (of een ander) de copyright eruit haalt. Verder verwacht ik dat de originele schrijver zeker een stuk van mijn aangepaste sources wilt hebben. Kan hij dat afdwingen? O ja, hoe zit 't dan met mijn gemuteerde delen, ben ik daarvan copyright houder..?
Fantasy is geen hobby, maar een levensstijl!

XrD

• Beheerder
  • YaBB freak
  • CoreISP.nl
    • CoreISP Corporation :: Hosting, Servers, Etc.
Re: Copyright vraagje...
« Reactie #1 Gepost op: 29 augustus 2004, om 20:41:23 »

als jij de copyright zou verwijderen breek je copyright, en zouden er gerechtelijke stappen ondernomen kunnen worden... al is dat wel veel werk.
Van dingen die jij echt 100% zelf hebt geschreven ben jij copyright houder (natuurlijk is dat met bijv. bepaalde PHP dingen niet te doen, omdat meerdere mensen het nou eenmaal nodig hebben in een site), en natuurlijk kunnen jou scripts niet afgedwongen worden.
CoreISP Corporation
Connect to the world

SP2 Dev Team (Ron)

• YaBB freak
  • SP2 is het helemaal !
    • YaBB SP2 Developer Board
Re: Copyright vraagje...
« Reactie #2 Gepost op: 29 augustus 2004, om 23:19:33 »

YaBB Per valt onder de YPL licentie (wat een enigszins gewijzigde vorm is van GPL) en houdt in dat YaBB in originele en gewijzigde vorm geheel onder de licentie vallen en dus het copyright moeten blijven dragen van yabb.
De uitzondering zou zijn als je een volledig zelf geschreven script zou "integreren" op link niveau (en dus niet in de YaBB code klooit) dan zou dat script je eigen copyright mogen dragen.
Goed voorbeeld hiervan is de ICQ script in YaBB.
Pagina's: [1]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.048 seconden met 22 queries.