YaBB.nl

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: [1] 2  Allemaal   Omlaag

Auteur Topic: Yabb support  (gelezen 16073 keer)

Astridk

• Junior YaBB'er
  • **
  • Dit forum is het helemaal !
Yabb support
« Gepost op: 23 augustus 2004, om 12:18:16 »

Hoe zit het nu met het Yabbse support verdwijnt dat helemaal en zijn we nu min of meer verplicht om de overstap naar SMF te maken?
Ik zal dat heel jammer vinden. Yabb is gebruiksvriendelijker. SMF ziet er leuk uit, maar je moet wel veel meer verstand hebben van het een en ander, en helaas heb ik dat niet. Ik blijf dus het liefst bij YaBB.  :-\

Kitty

• XVM....
  • Beheerder
  • Die hard
  • Geslacht: Vrouw
  • Straaaal !!
    • ICT-Works
Re: Yabb support
« Reactie #1 Gepost op: 23 augustus 2004, om 12:40:43 »

Nee je bent natuurlijk niet verplicht om de overstap naar SMF te maken, waar het gaat om de gebruiksvriendelijkheid YaBB-SE vs SMF  heb je in mijn ogen wel gelijk.

Het is de bedoeling dat je hier op YaBB-nl gewoon al je vragen over YaBB SE en de Perl versies kan blijven stellen.

Er zullen alleen geen nieuwe updates/grades meer uitgebracht worden voor YaBB-SE.

Groeten Kitty

Astridk

• Junior YaBB'er
  • **
  • Dit forum is het helemaal !
« Reactie #2 Gepost op: 23 augustus 2004, om 23:22:26 »

Oh, gelukkig  :D Ik was al bang dat het hele Yabbsupport wegging. Dan blijf ik voorlopig toch mijn yabbforums houden.

Compuart

• SMF prutser
  • Beheerder
  • Compleet geYaBBd
  • Geslacht: Man
  • I love SMF
    • Compuart.nl
« Reactie #3 Gepost op: 24 augustus 2004, om 15:18:16 »

Hoe zit het nu met het Yabbse support verdwijnt dat helemaal en zijn we nu min of meer verplicht om de overstap naar SMF te maken?
Ik zal dat heel jammer vinden. Yabb is gebruiksvriendelijker. SMF ziet er leuk uit, maar je moet wel veel meer verstand hebben van het een en ander, en helaas heb ik dat niet. Ik blijf dus het liefst bij YaBB.  :-\

Hoewel YaBB SE in sommige opzichten eenvoudiger is dan SMF (vooral templates), denk ik dat SMF door de bank genomen gebruikersvriendelijker is, maar wel groter en met meer instellingen. De installatie van SMF doet bijvoorbeeld vele dingen automatisch die vroeger nog handmatig moesten gebeuren. Daarnaast worden bij een upgrade de YaBB SE instellingen bijna 1 op 1 geconverteerd, inclusief, indien mogelijk, de template.

SP2 Dev Team (Ron)

• YaBB freak
  • SP2 is het helemaal !
    • YaBB SP2 Developer Board
« Reactie #4 Gepost op: 24 augustus 2004, om 22:23:53 »

Hoewel YaBB SE in sommige opzichten eenvoudiger is dan SMF (vooral templates), denk ik dat SMF door de bank genomen gebruikersvriendelijker is, maar wel groter en met meer instellingen. De installatie van SMF doet bijvoorbeeld vele dingen automatisch die vroeger nog handmatig moesten gebeuren. Daarnaast worden bij een upgrade de YaBB SE instellingen bijna 1 op 1 geconverteerd, inclusief, indien mogelijk, de template.
Hé Compuart,

Ik moet zeggen dat de code van SMF een puik stuk werk is, vanuit mijn programmeursvisie gezien verdient SMF zeker de volle 100% aan complimenten en niet alleen voor de kwaliteit van de code maar eveneens voor de functionaliteit.
Maar vergeet nu even je programmeertalent en bekijk SMF dan door de ogen van de eerste de beste n00b die ermee moet gaan werken.
Dan moet ik toegeven dat door alle functionaliteit en flexibiliteit in templating enzo het een stuk moeilijker is dan SE was.
Wij hebben met SP2 denk ik straks overigens exact hetzelfde "probleem", alhoewel wij bewust hebben gekozen voor herkenbaarheid van veel functies zoals ze ook in eerdere SP's zaten.

Maar, nogmaals, van alle in PHP geschreven boards is er dit een die je in een gouden lijstje bij mij thuis mag ophangen want het is heel leesbaar en begrijpelijk voor iemand die code kan lezen.

Ron

Compuart

• SMF prutser
  • Beheerder
  • Compleet geYaBBd
  • I love SMF
    • Compuart.nl
« Reactie #5 Gepost op: 25 augustus 2004, om 15:18:07 »

Tnx Ron :D

Ik geef je helemaal gelijk: de templates zijn alles behalve simpel. Het is zeker de bedoeling om dit in de toekomst op te gaan vangen met goeie documentatie en mogelijkerwijs komt er nog een template editor die bepaalde dingen zou moeten vereenvoudigen. Maar hoe je het ook wendt of keert, welk systeem je ook gebruikt, een snel en flexibel template systeem is bijna op geen enkele wijze 'makkelijk' te maken.

Ik hoop dat de uiteindelijke versie van SP2 alle verwachtingen gaat overtreffen en wens je succes bij de ontwikkeling ervan

skippy

• YaBB freak
  • US4ALL
    • us4all forum
« Reactie #6 Gepost op: 3 februari 2005, om 11:54:40 »

ik vind het reuze jammer dat er voor de yabb versies niet veel meer te vinden is.

Ik ben via -zoeken-  aan de gang geweest maar als er een link staat is er daar niks meer te vinden...  :'( :'(
wees zuinig op je donder want je zieltje zit eronder

Marco

• Beheerder
  • Gold member
  • -M/\rc()-
    • Marco's site
« Reactie #7 Gepost op: 3 februari 2005, om 14:33:33 »

Start een topic en geef aan wat je dan precies zoekt, er zijn zat leden die je nog kunnen helpen met het e.e.a.

Wezz6400

• YaBB.nl Team
  • Legende
« Reactie #8 Gepost op: 3 februari 2005, om 14:44:09 »

Over de YaBB perl versies is op het nederlandstalige gedeelte van het officiële yabb forum (www.yabbforum.com/community) ook best nog wat te vinden. Misschien kun je daar ook nog eens kijken.

skippy

• YaBB freak
  • US4ALL
    • us4all forum
« Reactie #9 Gepost op: 3 februari 2005, om 17:04:48 »

daar heb ik al gekeken maar kom ook niet verder... :'( :'(

ik zal nog eens de topics langs lopen :zoekes: ....

Kitty

• XVM....
  • Beheerder
  • Die hard
  • Straaaal !!
    • ICT-Works
« Reactie #10 Gepost op: 3 februari 2005, om 23:42:10 »

Wat zoek je dan Skippie ?

Ik moet toch de cdroms uitzoeken voor Hans .. kan ik dan gelijk wat voor jou zoeken ?

Hans_de_Echte

• YaBB freak
  • I love YaBB.nl!
    • Het catshuys
« Reactie #11 Gepost op: 4 februari 2005, om 00:20:19 »

Alvast dank daarvoor Kitty !

XrD

• Beheerder
  • YaBB freak
  • CoreISP.nl
    • CoreISP Corporation :: Hosting, Servers, Etc.
« Reactie #12 Gepost op: 4 februari 2005, om 13:12:05 »

[offtopic]
Marco, mag ik deze kopieren?
CoreISP Corporation
Connect to the world

skippy

• YaBB freak
  • US4ALL
    • us4all forum
« Reactie #13 Gepost op: 4 februari 2005, om 22:31:24 »

Wat zoek je dan Skippie ?

Ik moet toch de cdroms uitzoeken voor Hans .. kan ik dan gelijk wat voor jou zoeken ?

de "more" smilies..

ik heb ze al wel op de peecee staan maar ik kom uit de readme file niet goed uit....

skippy

• YaBB freak
  • US4ALL
    • us4all forum
« Reactie #14 Gepost op: 12 februari 2005, om 08:50:44 »

klopt het dat er hier niet veel "kenners" meer komen sinds de smf definitief is?

In verband met het uittesten van het smf forum wip ik hier regelmatig "binnen" maar ben voor het merendeel dan alleen.
En gepost wordt er ook al niet veel.

heb ik dit mis? zie ik het verkeerd of
Pagina's: [1] 2  Allemaal   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.073 seconden met 22 queries.