YaBB.nl

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Krijg error meldingen  (gelezen 6860 keer)

Martin G

• Junior YaBB'er
  • **
Krijg error meldingen
« Gepost op: 14 december 2003, om 07:32:30 »

Wie weet wat dit kan betekenen.....

Deze aktie is niet toegestaan vanaf een ander domein !! Aktie: logout

www.standbayers.com

Dit heb ik op het werk op alle pc's die ik geprobeerd heb die draaien allemaal onder Windows 2000  ik heb het net bij mijn zoons op de kamer geprobeerd die draaien op Windows XP pro  daar is het ook het zelfde zou het soms er aan kunnen liggen dat ik no moet inloggen met een underscore_  maar ja dat kan eigenlijk niet als het bij jou wel goed werkt
maar anders ga ik er gewoon met een kruisje uit en log opnieuw dus als je geen oplossing hiervoor weet dan blijf ik dat gewoon doen
prettig weekend

groeten van Rob

En zo heb ik nog een gebruiker die het zelfde probleem kent...  

Deze aktie is niet toegestaan vanaf een ander domein !! Aktie: logout

Dit krijgen ze dan als ze van mijn hoofddomein ( www.standbayers.com )  naar mijn forum gaan. De link opzich is precies het zelfde als dat ze rechtstreeks gaan.  En het zijn maar een paar gebruikers die daar last van hebben.  Ik heb zelfs met hun gegevens ingelogd vanaf mijn systeem en dan heb ik dat probleem niet...

En dan heb ik een gebruikers die deze error krijgt :

Deze aktie is niet toegestaan vanaf een ander domein !! Aktie: Display

Wat kan ik hier aan doen????

Groetjes Martin

SP2 Dev Team (Ron)

• YaBB freak
  • Geslacht: Man
  • SP2 is het helemaal !
    • YaBB SP2 Developer Board
Re:Krijg error meldingen
« Reactie #1 Gepost op: 15 december 2003, om 16:20:44 »

Rob,

Ga eens in het admin centrum naar externe domein beveilging en zet daar een vinkje bij logout (opslaan), desnoods herhalen voor andere commands die vanaf een ander domein komen.

Martin G

• Junior YaBB'er
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 15 december 2003, om 17:06:29 »

Hoi Hoi,

Das nu juist het rare het komt helemaal niet van een ander domein... Ik heb ze inmiddels wel aangevinkt, en kon te gelijk aan de gang blijven met aanvinken.

maar alles staat op dezelfde server... Dus wat ze nu bedoelen met een ander Domein.....

Groetjes Martin

Kitty

• XVM....
  • Beheerder
  • Die hard
  • Geslacht: Vrouw
  • Straaaal !!
    • ICT-Works
« Reactie #3 Gepost op: 15 december 2003, om 21:45:10 »

Komen ze vanaf, een e-mail notificatie via hot-mail ?

Dan zitten ze in een hotmail venster en niet direct op jouw forum.

Martin G

• Junior YaBB'er
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 15 december 2003, om 22:33:33 »

Aha,, dus als ik het eigenlijk goed begrepen heb, ligt die foutmelding niet eens bij het forumprogramma....

Maar goed ik heb een aantal vinken gezet, en ik heb geen klachten meer gehoord... alleen ik vind hem TRAAG...  er zitten nu 42 leden op,,, moet echt lang wachter eer ik in het profiel van een lid zit...

Trouwens hij is eigenlijk met een hoop dingen traag...

Kitty

• XVM....
  • Beheerder
  • Die hard
  • Geslacht: Vrouw
  • Straaaal !!
    • ICT-Works
« Reactie #5 Gepost op: 15 december 2003, om 22:46:26 »

Ik weet het niet..... ik gok op wat ik lees.

Als ik lees dat ze van een ander domein komen.
en jij zeker weet dat alles op 1 domein zit kan ik alleen dat bedenken.

Zodra je een notificatie via hot-mail krijgt en klikt op de link in je online hotmail kom je vai een frame ( dus een ander domein op het forum.

De snelheid kan aan zoveel factoren liggen, de server waar hij staat, jou internet provider dat is niet zo 1 2 3 te zeggen.

Een Platinum is natuurlijk altijd trager dan php en hij zit bordevol aanpassingen.. dus sneller dan een dp 1.3 zal hij nooit zijn.

SP2 Dev Team (Ron)

• YaBB freak
  • Geslacht: Man
  • SP2 is het helemaal !
    • YaBB SP2 Developer Board
« Reactie #6 Gepost op: 2 januari 2004, om 16:16:09 »

Das nu juist het rare het komt helemaal niet van een ander domein... Ik heb ze inmiddels wel aangevinkt, en kon te gelijk aan de gang blijven met aanvinken.

maar alles staat op dezelfde server... Dus wat ze nu bedoelen met een ander Domein.....

Groetjes Martin
Martin,

De vergelijking die Platinum maakt is als volgt:

Je forum url is bijv:
http://www.mijndomein.nl/cgi-bin/yabb/YaBB.pl
Hieruit haalt het script de domeinnaam www.mijndomein.nl als root domein.
Vervolgens vergelijkt het script elke call naar yabb ten opzichte van dat domein.
dus als je doet http://localhost/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?action=display;num-........ dan gebeurt er het volgende.
Allereerst kijkt het script of de actie "display" in de lijst van toegestane commando's staat vanaf een ander domein, zo niet dan vergelijkt het script localhost met www.mijndomein.nl en komt tot de conclusie dat dit niet hetzelfde is, waardoor deze foutmelding komt.

Dit gebeurt het meeste met mensen die een stealth redirect domainname gebruiken (bijv de .tk domeinen) waarbij www.mijnsite.tk/cgi-bin/yabb/YaBB.pl bijv verwijst naar een ander domein als www.provider.pl/~user/cgi-bin/yabb/YaBB.pl en het script dus reageert met deze fout.
« Laatst bewerkt op: 2 januari 2004, om 16:17:03 door SP2 Dev Team »
Pagina's: [1]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.051 seconden met 21 queries.