YaBB.nl

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: [1] 2  Allemaal   Omlaag

Auteur Topic: Antwoorden van Marco.  (gelezen 18378 keer)

Martin G

• Junior YaBB'er
  • **
Antwoorden van Marco.
« Gepost op: 11 september 2003, om 18:27:48 »

Hoi Marco,

Ik had vragen gesteld van morgen en hoopte dat ik daar dus echt verder mee kon...

Ik had niet om terechtwijzigen gevraagd.

Had om handleiding gevraagd Yabb SE 1.54,

Krijg als antwoord KIJK EENS HIERBOVEN.....

Nou ik was al bij de download geweest maar GEEN HANDLEIDING enige handleiding die ik vond was van versie 1.3, en dat kan ik geen handleiding noemen want dat zijn de helpbestanden die gewoon bij het forum zitten.

Ik had al diverse KEREN de FAQ gebruikt op het forum, dus jou COMMENTAAR van dat ik geen moeite gedaan zou hebben is dus volledig uit de lucht gegrepen...

Ik heb tevens diverse Topics gelezen, die ik door middel van het zoek commando aangeboden kreeg....

En ik moet zeggen Marco JE BENT EEN EXPER.. Maar dan wel in het AFZEIKEN VAN MENSEN..... sorry dat ik het zo Cru zeg, maar zo komt het wel over...

Je mag me meteen weer verwijderen als LID,  want de antwoorden die men krijgt zijn VER beneden peil......

Groetje Martin

Kitty

• XVM....
  • Beheerder
  • Die hard
  • Geslacht: Vrouw
  • Straaaal !!
    • ICT-Works
Re:Antwoorden van Marco.
« Reactie #1 Gepost op: 11 september 2003, om 19:53:50 »

Pardon ?  >:(

De antwoorden van Marco waren zeer terecht

Op je eerste vraag om een handleiding boven in je forum is voldoende, ingewikkelder dan dat is een YaBB forum niet.
Rondsurfen op deze site al helemaal niet

Waar het de mod's betreft, een duidelijkere uitleg over MoD kan je nergens vinden dan in de faQ's http://www.yabb.nl/faq/index.php?act=Answer&cid=3&id=9

Iedereen kan op onze hulp rekenen, maar een beetje zelfwerkzaamheid kan helemaal geen kwaad, het is tenslotte ( neem ik aan ) wel de bedoeling dat je snapt waar je mee bezig bent.

Marco is duidelijk in zijn antwoorden en uitleg, dankzij zijn in jouw ogen "afzeikende" antwoorden, ben ik wel de moderator geworden die ik nu ben...

Kitty

« Laatst bewerkt op: 11 september 2003, om 20:01:52 door Kitty »

Martin G

• Junior YaBB'er
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 11 september 2003, om 21:46:38 »

Hoi Kitty,

Kijk zo hoort het nou, daar heb ik wat aan, dat had Marco vanmorgen ook kunnen doen,

Maar wat betreft de Help die jij aanwijst die is maar HEEL sumier. En een Handleiding vind ik heel wat anders dan de help.

En zoals ik al zei in mijn eerste bericht ( ik weet niet of je die ook gelezen hebt ) ik BEN EEN LEEK op dit gebied.
En voor een LEEK is het HEEL lastig zoeken. Als ik het woordje MOD intypte dan kreeg ik hele verhalen te zien, maar behalve wat ik wou zien. Maar ik heb wel degelijk lopen zoeken hoor...  Ik heb bv ook lopen zoeken naar MYPHPADMIN wat die allemaal kan uitvreten....

Dus jij kan wel denken dat Marco terecht dit antwoord gaf, maar in mijn LEKEN ogen dus niet...  En ik heb meerdere berichten gelezen, waar antwoord van Marco op kwam waarvan ik dacht Joh kan dat niet anders...

Misschien dat jullie het zo gewoon zijn om zo te reageren, nou ik niet dus.... EN ik verleen ook mijn hulp. Heb daar zelf een hele website voor opgericht..... Dus er zit gewoon een verschil van mening tussen....

www.standbayers.com    gaat daar maar eens kijken dan begrijp je wat ik bedoel.... De site is HEEL duidelijk en JUIST voor leken opgezet...

MvG  Martin

Acf

• Die hard
  • verander deze tekst!
« Reactie #3 Gepost op: 11 september 2003, om 22:01:47 »

Ik heb ook het meeste geleerd door te zoeken...
Veel zoeken en proberen.. gaat fout jammer dan, leer je van backupen ;)

Kitty

• XVM....
  • Beheerder
  • Die hard
  • Straaaal !!
    • ICT-Works
« Reactie #4 Gepost op: 11 september 2003, om 22:03:19 »

YaBB is gemaakt om rechtdoor te denken.... ( klinkt waarschijnlijk krom)

Als je wat wilt doen in je forum, een categorie aanmaken, leden bekijken, iets veranderen, is het gewoon denken "wat wil ik" en vervolgens de link aanklikken die met je wens overeenkomt.

als de zoek funtie gebruikt, typ dan ook in wat je wilt.
PHPMyAdmin is te algemeen....

bv: phpmyadmin + backup maken is meer gerichter.
ik geef toe er staat af en toe een hoop onzin maar dat is de charme van ons forum ;) ik zoek mezelf af en toe ook suf.

Geloof me nou maar, echt moeilijk is het niet... zelf ik heb het geleerd.

Marco

• Beheerder
  • Gold member
  • Geslacht: Man
  • -M/\rc()-
    • Marco's site
« Reactie #5 Gepost op: 11 september 2003, om 23:30:44 »

Martin, je weet het allemaal leuk te brengen en te draaien alsof ik geen of te weinig support geef.  Prima, wat jij wil.
Als we verder niet nog meer onzin gaan verkondigen, laat ik het gewoon staan, maar alleen dan.

Wat Kitty je als antoorden gaf in haar 1e post was vrijwel hetzelfde als wat ik in mijn eerste post gaf, ik spoorde je aan om eens zelf te gaan zoeken, want het antwoord stond dus wel degelijk in de faq's.  Dat wist ik ook wel, want de faq's heb ik juist zelf neergezet om mensen zoals jij te helpen.  Ik heb de meeste faq's ook gewoon uit het forum gehaald met de zoekfunktie.  Met andere woorden : op 2 plekken kon je de antwoorden vinden, alleen was jij die ene pechvogel die met 1 woord in de zoekstring het doel niet kon vinden.

Je gaf aan al voldoende te hebben gezocht, en toch ben je nog maar net aangemeld als lid (vandaag om 06:50:35), mag ik er dan vanuit gaan dat het wat vaag overkomt als je vandaag om 07:01:21  (dat is dus 11 minuten later.....) een rij met vragen neerzet ?  Geef me wel even wat krediet hoor vriend, want als je alles in het negatieve gaat betrekken, dan wordt het een doodlopende straat waar we in rijden.

En dan : "En ik heb meerdere berichten gelezen, waar antwoord van Marco op kwam waarvan ik dacht Joh kan dat niet anders"  Zal ik je eens wat berichten laten zien van mensen die mij te pas en te onpas via e-mail, ICQ (nu uitgeschakeld), of MSN vragen stellen, en dan nog beledigd zijn als ik ze om 00:30 's nachts niet wil gaan helpen ?  Wil je weten hoeveel tijd en energie ik wel niet heb gestoken in het helpen van enkele die-hard YaBBers hier op het forum ?  Kitty zei het al, in het verleden heb ik haar wat op weg geholpen, en dankzij haar zelfwerkzaamheid is ze een YaBB-addict geworden die donders goed weet waar ze het over heeft.  En zo kan ik nog enkelen opnoemen hier, die ik voor aardig wat uurtjes uit de brand heb geholpen, dus kom me niet aan met die terechtwijzing, want je weet totaal niet waar je het over hebt.

En dat jij in de faq's of het forum niet vindt wat je zoekt, dat is dan hele dikke vette pech, want duidelijker dan dit kunnen we het niet maken.  Ja, we kunnen natuurlijk van alles schermprintjes gaan maken, maar dat is er gewoonweg (nog) niet, dus je zoekt iets wat er niet is.

Ik heb vanmorgen serieus geprobeerd om je zelfwerkzaamheid te prikkelen, zeker omdat je pas 11 minuutjes lid was, en de enige energie die je hebt getoond is de energie die je hebt gestoken in het zeuren over of ik je wel of niet goed geholpen heb.

I really don't care what you think, at least I tried to get you started !
« Laatst bewerkt op: 11 september 2003, om 23:31:27 door Marco »

Martin G

• Junior YaBB'er
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 11 september 2003, om 23:49:27 »

Hoi Marco,

Krediet kan je krijgen zoveel je wilt natuurlijk.

Maar ik ben vanmorgen me pas gaan registreren omdat ik die vraag wou gaan stellen, en nu trek je dus de verkeerde conclussie, want ik heb als gast me al een slag in de rondte lopen zoeken....

Zoals ik vanmorgen ook melde " zei dus dat ik een LEEK was " dan moet je ook maar weten hoe je hier gericht kunt gaan zoeken. Dus waar gaat een LEEK op zoeken,,, MOD, ADMIN allemaal die korte steek woorden, en dan wordt je niet gauw wat wijzer.... daar knijpt dus het probleem...

Kijk, nogmaals sorry als ik wat CRU over kom, maar bij de meeste topics wordt er maar gewoon vanuit gegaan dat de mensen al een hoop weten... das knap lastig als je al niet eens weet wat al die termen betekenen...

Tis niet zo dat ik helemaal nix van comuters weet dat zeer zeker niet... maar een forum runnen is voor mij en mijn grijze cellen wel nieuw....

Groetjes Martin

Ps. bij mij op het Forum mogen de gasten maar 2 dingen doen... ( das registreren of inloggen ) dan had je dus wel kunnen zien hoelang ik al bezig geweest ben...

« Laatst bewerkt op: 11 september 2003, om 23:59:43 door Martin G »

Wezz6400

• YaBB.nl Team
  • Legende
« Reactie #7 Gepost op: 11 september 2003, om 23:58:39 »

Kijk, nogmaals sorry als ik wat CRU over kom, maar bij de meeste topics wordt er maar gewoon vanuit gegaan dat de mensen al een hoop weten... das knap lastig als je al niet eens weet wat al die termen betekenen...
Dat is nou typisch iets wat je gemakkelijk op kunt zoeken met de zoekfunctie. Bovendien valt dat volgens mij nogal mee. Een beetje jargon is er wel maar daar ontkom je niet aan. Maar dat is denk ik bij alles.

Ps. bij mij op het Forum mogen de gasten maar 2 dingen doen... ( das registreren of inloggen ) dan had je dus wel kunnen zien hoelang ik al bezig geweest ben...
Dat schrikt bezoekers af en kost je bezoekers. Komt namelijk over alsof je iets te verbergen hebt. Bovendien willen de meeste mensen eerst even rondkijken voor ze registreren. Kortom: die instelling wordt afgeraden.

Martin G

• Junior YaBB'er
  • **
« Reactie #8 Gepost op: 12 september 2003, om 00:03:17 »

Dat mag een ieder voor zich weten, ik heb voor deze instelling gekozen, en als ze dat niet willen ,, prima even goede vrienden... Tis een hele kleine moeite om je ff te registreren...

Groetjes Martin

Wezz6400

• YaBB.nl Team
  • Legende
« Reactie #9 Gepost op: 12 september 2003, om 00:05:37 »

Dat mag een ieder voor zich weten, ik heb voor deze instelling gekozen, en als ze dat niet willen ,, prima even goede vrienden... Tis een hele kleine moeite om je ff te registreren...

Groetjes Martin
Nu draai je de dingen dus helemaal om. Ten eerste ben JIJ degene die zegt dat WIJ het zo in zouden moeten stellen. Ten tweede zeg ik dat het AFGERADEN wordt. Oftewel je moet het zelf weten maar wij raden het af. Moet je niet gaan zitten doen alsof ik zeg dat jij persé die instelling zo moet zetten. ::)

Marco

• Beheerder
  • Gold member
  • -M/\rc()-
    • Marco's site
« Reactie #10 Gepost op: 12 september 2003, om 00:08:00 »

Gaat het nog ergens over ?

Hoever ben je nu Martin, wat is er nog onduidelijk ?

Martin G

• Junior YaBB'er
  • **
« Reactie #11 Gepost op: 12 september 2003, om 00:16:53 »

Nee Vriend ik draai de dingen niet om

Met die opmerking bedoelde ik dus niet DAT IK jullie ga VOORSCHRIJVEN hoe jullie wel of niet de boel moeten instellen.... ( gasten wel of niet meteen inloggen/registreren )

Die laatste zin van mij, was bedoeld om Marco duidelijk te maken dat hij de verkeerde conclusie had getrokken. Met zijn opmerking dat ik maar 11 minuten energie erin had gestoken.

Ik heb het forum ZONDER jullie hulp wel online en werkend weten te krijgen. Ook door gewoon te gaan proberen. Maar nu wil ik wat extra erbij gaan zetten en dat werkt dus voor geen meter. Toen ben ik dus wel degelijk gaan zoeken, en dat was al dagen voordat ik me ging registreren...

Ik heb me ook een SLAG in de rondte lopen zoeken hoe je de BACKUP terug kan zetten ... Maar DUMP DATABASE gaat prima ( wijst zich vanzelf ) maar terug zetten.......

Groetjes Martin

Marco

• Beheerder
  • Gold member
  • -M/\rc()-
    • Marco's site
« Reactie #12 Gepost op: 12 september 2003, om 00:22:17 »

Terug zetten is inderdaad andere koek, je zult daar toch echt een scriptje voor moeten hebben, of (zoals de meesten doen) met phpmyadmin moeten gaan werken.

Daar zijn wel handige tips voor te geven, maar installeer dat eerst eens.

Oh ja, ik mag dan wel de verkeerde conclusie hebben getrokken, maar zo vreemd was die conclusie niet toch ?  Na 11 minuten een lijst met vragen neerzetten, en dan toch nog hulp krijgen is eigenlijk nog niet zo bot, vind je ook niet ?

Je moet begrijpen dat ik niet helderziend ben, en dus niet kan zien wat jij wel of niet allemaal hebt geprobeerd, ik moet het doen met de feiten.

Zodoende kan ik niet anders concluderen dat je niet zo hoog van de toren had moeten blazen, en je eerst eens in onze (mijn) schoenen had moeten verplaatsen.  Wacht.....daar is het nog niet te laat voor : probeer het eens !  Je zult dan begrijpen dat het zo gek nog niet was wat ik vanmorgen als antwoorden / reakties gaf :)

Kitty

• XVM....
  • Beheerder
  • Die hard
  • Straaaal !!
    • ICT-Works
« Reactie #13 Gepost op: 12 september 2003, om 10:34:47 »

Martin

Ik heb je vraag over de Chatmod voor alle duidelijkheid even veplaatst naar het juiste board, dan kunnen andere gebruikers met eventueel dezelfde vraag sneller en makkelijker het antwoord vinden ;)

Je kan deze hier:

http://www.yabb.nl/forum/index.php?board=22;action=display;threadid=43558

terug vinden.

Kitty

Boudewijn

• YaBB.nl Team
  • Legende
  • Ik geef geen support via IM, MSN, ICQ, Mail, enz.!
« Reactie #14 Gepost op: 12 september 2003, om 15:35:40 »

En dan : "En ik heb meerdere berichten gelezen, waar antwoord van Marco op kwam waarvan ik dacht Joh kan dat niet anders"  Zal ik je eens wat berichten laten zien van mensen die mij te pas en te onpas via e-mail, ICQ (nu uitgeschakeld), of MSN vragen stellen, en dan nog beledigd zijn als ik ze om 00:30 's nachts niet wil gaan helpen ?  Wil je weten hoeveel tijd en energie ik wel niet heb gestoken in het helpen van enkele die-hard YaBBers hier op het forum ?  Kitty zei het al, in het verleden heb ik haar wat op weg geholpen, en dankzij haar zelfwerkzaamheid is ze een YaBB-addict geworden die donders goed weet waar ze het over heeft.  En zo kan ik nog enkelen opnoemen hier, die ik voor aardig wat uurtjes uit de brand heb geholpen, dus kom me niet aan met die terechtwijzing, want je weet totaal niet waar je het over hebt.
Dat is zeker zo, zonder Marco postte ik dit niet in mijn huidige status. ;)

En als jij vind dat je niet genoeg geholpen bent, dan is het wel erg overdreven om meteen zo'n bericht te posten he.
Pagina's: [1] 2  Allemaal   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.059 seconden met 22 queries.