YaBB.nl

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Wat zijn mods en hoe gebruik ik ze?  (gelezen 8684 keer)

Marco

• Beheerder
  • Gold member
  • Geslacht: Man
  • -M/\rc()-
    • Marco's site
Wat zijn mods en hoe gebruik ik ze?
« Gepost op: 3 mei 2002, om 12:00:27 »

De meest gestelde vragen zetten we hier even op een rijtje :

1. Wat is een "mod" ?

-dit is een modificatie van het bestaande script waaruit het forum bestaat.  Meestal is het een nuttige toevoeging.
Voorbeeld : standaard bestaat de mogelijkheid niet om berichten "sticky" te maken zoals dit bericht.  Als je de stick.mod gebruikt, dan heb je deze optie ineens wél.

2. Hoe gebruik ik .mod bestanden ?

-meestal kun je LOKAAL (dus op je harde schijf heb je dan alle sourcebestanden in een speciale directory geplaatst) met boardmod.exe de aanpassingen automatich laten uitvoeren.
Heb je enkele mod's al ingebouwd, kan het voorkomen dat er een bepaalde tekststring niet gevonden kan worden daar deze door een andere mod al eens is aangepast.  Je zult dan een foutmelding krijgen : niets aan de hand, want er wordt nl. eerst een test gedaan voordat de code wordt aangepast.  Doe het (als het met boardmod.exe niet gaat) dan handmatig !

3. Hoe bouw ik handmatig een mod in ?

-tsja, hier is toch wel een klein beetje logisch inzicht voor nodig.  Een .mod bestand kun je openen met Notepad.
Er zal eerst een stukje uitleg staan, met vaak wat tips over hoe je e.e.a. moet gebruiken.
Vervolgens kom je tags tegen als <search for> ... >/search for>, <replace>...</replace>, <add after>...</add after>, en <add before>...</add before>.
Deze tags geven steeds het begin en het eind aan van een bepaald gebied dat bewerkt moet worden.
Kom je dus bijv. tegen :
<search for>
YaBB.nl heeft 300 leden
</search for>

<replace>
YaBB.nl heeft 3000 leden
</replace>

dan zal het duidelijk zijn dat de eerste tekst moet worden vervangen door de tekst die tussen de "replace" tags staan.

4. Heb je nog handige tips als ik een mod wil inbouwen ?

ja :

-maak ALTIJD van tevoren een backup op je lokale schijf van je werkende forum, voordat je aan de gang gaat, en sla deze veilig op.
-als het even kan : maak een test-forum in een andere subdirectory.  Vrijwel alles kan hetzelfde blijven, alleen in de Settings.pl moet even het pad naar dat testforum aangepast worden.  Zo kun je vrijuit testen.

5. Waar kan ik de mods eigenlijk vinden ?

-http://boardmod.yabbforum.com/mods.php is de plek om dit te downloaden, hier vind je ook het (engelstalig) forum waar de makers van deze mods zich regelmatig laten zien.  Heb je dan ook een inhoudelijke vraag over een mod, dan kun je daar terecht (soms kun je uiteraard hier op YaBB.nl ook antwoorden daarover krijgen, daar sommigen van ons ook vrij bedreven zijn in het inbouwen van mods).

« Laatst bewerkt op: 3 mei 2002, om 19:29:12 door Mostmaster »

roel

• Junior YaBB'er
  • **
    • Roefeproductions
Re:Wat zijn mods en hoe gebruik ik ze?
« Reactie #1 Gepost op: 2 juni 2002, om 20:13:36 »

Maar hoe weet ik welke bestanden geupdate zijn zo dat ik ze weer kan uploaden?!?
Respect to var blaat![move]

Wezz6400

• YaBB.nl Team
  • Legende
« Reactie #2 Gepost op: 2 juni 2002, om 20:15:08 »

Dat kun je zien in Boardmod.

spikecity

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 28 augustus 2002, om 09:44:24 »

Maar hoe weet ik welke bestanden geupdate zijn zo dat ik ze weer kan uploaden?!?

Is wel een oudbakken bericht, maar klik eens op de datum bovenbalk in je verkenner in windows, dan komen de gemodificeerde bestanden automatisch onder of bovenaan te staan.
Degene met de datum van die dag zijn gewijzigd. ;D
Pagina's: [1]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.05 seconden met 21 queries.